دسـتـگـاه‌عـجـم🌸

بدون شک موسیقی قرآنی اگر حرفه ای اجرا بشه دل انگیز ترین و موثر ترین موسیقی دنیاست.🌸🌸

امروز می خوام مقام یا دستگاه عجم رو بهتون معرفی کنم☺

از اسمش پیداست که برای عرب ها نیست و یکی از دستگاه های اصیل ایرانیه که ایرانیا خیلی دوستش دارن😍

این دستگاه وقتی به اوج می رسه، تبدیل به دستگاه ماهور میشه که ماهور هم یکی از دستگاه های موسیقی سنتی ایرانیه🌼

چون عموم، ترتیل رو بیشتر دوست دارن، برای شما یه فایل گذاشتم که این فایل قرائت ترتیل سوره بینه با صدای مشاری العفاسی هستش که با دستگاه عجم سوره بینه رو تلاوت کرده.😊🍀

دریافت
حجم: 1.94 مگابایت
توضیحات: سوره بینه-العفاسی

 

 

  • کریمه کریمی

♥-♥

🌸🌸🌸

سلام 

والا قبلا منشاوی بود ، مشاری بود ، نمیدانم. گفتند جنگ یمن را بنفع عربستان سخنرانی کرده ، کلا گوشش ندهید. حالا دیگر نمیدانم چون مدتهاست دیگر ترتیل حفظ کردن را دنبال نمی کنم و احتمالا کتاب جغرافیایی سیاسی و زبانی شرق را خواهم نوشت که البته خیلی کار و زحمت داره. 

 

موفق باشی. 

 

والا ، برخی کلا موسیقی را رد می‌کنند و حتی می گویند باید آلت موسیقی از بین برود. زمانی یعنی الان هم هست ، زنگ میزدند و از رادیو معارف می پرستیدند البته می گفتند که مثلا : مرجع تقلیدم این شخصه! و... 

 

و بعد نماینده آن دفتر جواب میداد. 

 

خلاصه ، همین. 

 

تشکر بخاطر پستهات. به پستهات سر میزنم ، نظر هم میگذارم ، موفق باشی. 

 

سلام. ممنونم از نظرتون. ولی متوجه نشدم.الان دقیقا چه مشکلی دارین؟؟
Friday 10 July 20 , 13:37 محسن رحمانی

سلام سپاس.

سلام.خواهش می کنم

چه جالب...

😊

اینکه تو یه وبلاگی صوت قران رو بشنوی حس قشنگی داره.

ممنون

خواهش می کنم گلم
Friday 10 July 20 , 14:27 سعید رضائی

بسیار عالی

🌷

عالی :)

🌷🌹🍀

 

❤❤
Friday 10 July 20 , 16:15 دختر دریا

⁦♥️⁩__⁦♥️⁩

💚💚💚💚

سلام خیلی ممنون..منم واقعا به این معتقدم که نوای قرآن خیلی زیباس و تو یه لحظه انگار آدمو می گیره این تاثیر زمانی بیشتره که خواننده هم نفس پاکی داشته باشه شاید ظبط استودیوی و موسیقیایی کردن قرآن اونقدر جالب نباشه... من اطلاعات زیادی در مورد قاری ها ندارم اما" شنیده ها م" اینطور بودن که جنباب مشاری العفاسی وهابی هستن و دیگه فک کنم همین کافی باشه :/

ولی اطلاعاتتون و مطلبتون فوق‌العاده زیبا بود++

سلام. ممنونم از مطالعه و توجهتون.
بله وهابی هستن. من خودم قاری کشوری هستم اما از ایشون تقلید نمی کنم ولی صدای ایشون رو با توجه به فضای بیان مناسب دیدم.
چون پله پله آدم باید به عبدالباسط برسه. من اگه از اول صدای ایشون رو بزارم شاید مخاطب جذب نشه.☺
هیچ قاری قرآنی بدون توجه به جنبه موسیقیایی قرآن قراءت نکرده. حتی استاد عبدالباسط و استاد منشاوی

پس هم کلامی با شما واقعا سعادته... راستش من بیشتر منظورم یه حالات خاص به خودش گرفتن بود( صرفا بعد موزون و موسیقیایی قرآن) و گرنه حرف شما کاملا درسته که باید قرآن رو زیبا خوند تا زیبایش دو چندان بشه..... 🌷🌻

بله واقعا باهاتون موافقم.🌹🌹😊😊
Friday 10 July 20 , 22:52 ماه تابان

خوش به سعادت آجی جان التماس دعا💜🌺🌺🌺

خوش به سعادت شما...محتاجیم🌸🌸💛💛❤❤

❤❤

Saturday 11 July 20 , 00:30 محمد منتصری

واقعا خوب کاری کردین که نغمه ی قرآنی رو به وبلاگتون اضافه کردین که زیباییش چند برابر شده.من خودم چون تو ترتیل مقام دارم و ترتیل کار می کنم چندان عبدالباسط گوش نمیدم ولی سبک و تقلیدم استاد منشاویه.بین ایرانی ها هم که استاد پرهیزگار شاهکاره.واسه ی اون مرجع تقلید هایی که مخالف موسیقی اند :

اشتر به شعر عرب در حالت است و طرب

گر ذوق نیست تو را کژ طبع جانوری

شعرتون واقعا عالی بود🌼
بله واقعا استاد منشاوی و پرهیزگار عالی ان.👌👌
ممنونم از توجهتون و نظرتون...موفق و زیر سایه قرآن باشید🌷
Saturday 11 July 20 , 00:32 محمد منتصری

راستی اگه میشه لطف کنید نغمه ی صبا رو هم بذارین. واقعا نغمه ی فوق العاده گوش نوازیه.ممنون.

چشم حتما😊🌼
Saturday 11 July 20 , 10:57 عارفه باوی

وقتی آدم قرآن گوش میده آرامش میگیره

🌹🌹🌹🌹🌹🌹

به‌به 💙

❤❤

خیلی قشنگ بود💛

لطف داری گلم❤❤❤
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

کریمه کاف

گــرافـیسـت🎨

شخصی می‌گفت : "من شانزده سال دارم"
سرنوشت ساز خردمند به او خرده گرفت : "نباید بگویی شانزده سال دارم ، باید بگویی شانزده سال ندارم !"
راستی شما به جای سال‌هایی که دیگر ندارید ، چه دارید ؟
Designed By Erfan Powered by Bayan