دسـتـگـاه‌بـیـات🌻

 

 

سلاااام🌸

حال همگی خوب باشه ان‌شاءلله😊

مقام بیات رو کی میشناسه؟😉

بیات مقام گسترده عربی هستش و به عنوان مادر مقامات ازش یاد میشه🌹

که معمولا تلاوت کننده ها و قاری ها برای شروع تلاوتشون از مقام بیات استفاده می کنن🌼

این مقام بیشتر مناسب آیه های دعایی،حکایتی و اندرزیه🌴

و البته از دستگاه های موسیقی ایرانی هم هست😊

دریافت
توضیحات: نت مقام بیات

دریافت
توضیحات: تلاوت دستگاه بیات-سعدالغامدی

 

دریافت
توضیحات: دستگاه بیات-استاد منشاوی

 

دریافت
توضیحات: مقام بیات_استاد العفاسی

 

مقام کرد هم از مقام بیات ساخته شده.اساتید حرفه ای از مقام کرد استفاده نمی کنن چون یه مقام فرعیه🌸

اما کرد واقعا دلنشین و قشنگ و محزونه که استاد العفاسی خیلی ازش استفاده می کنه.

دریافت
توضیحات: مقام کرد_العفاسی

 

دریافت
توضیحات: مقام کرد-العفاسی-نمونه دوم

 

  • کریمه کریمی
Saturday 18 July 20 , 22:28 سعید حیاتی

🌹❤️️

🌸🌸🌸
Saturday 18 July 20 , 22:35 محمد منتصری

سلام، دقیقا درسته بسیاری از تلاوت ها با نغمه بیات شروع میشه. ممنون که این نغمه های قرآنی رو تو وبلاگتون میذارین. بنظرم نغمه نهاوند هم تو خیلی از تلاوت ها استفاده میشه که فکر میکنم جای خالیش احساس میشه. اگه بذارین ممنون میشم.

سلام.
از توجه شما بسیار سپاسگذارم🌸
وظیفه است.
چشم ان شاءلله 🌷🌷
دانش آموزای مشهد توی تلاوت خیلی قوی هستن👌
توی قم بیشتر روی مباحث تفسیر و نهج البلاغه و صحیفه روی بچه ها کار میشه اما توی مشهد بیشتر قرائت قرآن.
Saturday 18 July 20 , 22:42 «نــٰاطـِقْ وُ خـٰامــوشْ»

سلام

به نظر من به جای معرفی کردن دستگاه های عرب

دستگاه های زیبای ایرانی را معرفی کنید 

امروزه افراد کمی درمورد دستگاه ایرانی میدانند

به نظر من معرفی دستگاه های ایرانی واجب تره

 

سلام از نظرتون ممنونم.
ولی بنده نه تخصصم دستگاه های ایرانیه نه دستگاه های عربی! و اینها هم صرفا از دستگاه های عربی نیستن! دستگاه های قرآنی ان وربطی به عرب و غیر عرب نداره! مثلا دستگاه ماهور  هم دستگاه قرآنیه هم ایرانی!

سلام خواستم ازتون یه انتقاد کرده باشم

خیلی بده میرید و واسه اکثر وبلاگا فقط یه گل یا قلمتون مانا می نویسید

والا فضای وبلاگ جای اینجور جذب مخاطب ها نیست..خواهشا رعایت کنید..

وقتی نظر جدید میاد آدم با کلی آرزو کلیک میکنه ببینه چیه و فقط با دوتا کلمه مواجه میشه..خیلی بده..نکنید..🌹

شرمنده!من انتقادی رو قبول می کنم که به صورت ناشناس ارسال نشده باشه.
و خواهشا خودتون رو معرفی کنین که من دیگه برای شما حواسم باشه کامنت نذارم😊
Saturday 18 July 20 , 22:55 «نــٰاطـِقْ وُ خـٰامــوشْ»

اکثر دستگاه های عربی در قرآن هم به کار رفته میشن

 

خب من قصدم معرفی کردن موسیقی قرآنیه نه عربی!چون کل زندگیم رو پاش گذاشتم و در این زمینه فعالیت کردم🌸🌸
والبته من موسیقی ایرانی رو واقعا دوست دارم اما چیزی ازش بلد نیستم که تو وب بذارم😊

ناشناس دادم چون نمیخواستم ازم ناراحت باشید و بهم نظر بدی داشته باشید

اینو جدی گفتم میتونید از بقیه هم بپرسید شما وبتون دنبال کننده زیاد داره خب براتون مسئله ای نیست ولی برای ما که هفته ای پنج تا کامنت واسمون میاد واقعا خیلی بد و ناراحت کنندس...

لطفا رعایت کنید هیچ کس در فضای بیان همچین کاری رو نمی پسنده🌹میتونید سوال کنید...

ممنون از اینکه انتقاد پذیرید🌹🌹

حرفتون واقعا صحیح و منطقیه.🌹
چشم از این به بعد حواسم هست😊

مرسی از انتقاد پذیری تون🌸🌸🌸

🌸🌸

به به

🌸🌸💐💐

 سلام,
ایده معرفی دستگاه های قرآنی خیلی عالیه،
تصویر زیبا،توضیحات خوب و فایلای مفید🌼

سلام. ممنون نظر لطف شماست. خوشحالم که خوشتون اومد.

راستی عزیزم لطف می کنین در مورد یادگیری دستگاه ها
 هم توضیح بدین،همینجا یا یه پست جدید،هر جور صلاح میدونین...
تشکر🌼

پیشنهاد خیلی خوبیه..اما هدف من فقط در حد معرفیه چون یادگیری دستگاه های قرآنی برای قرائت یه استاد خیلی ماهر و خوب می خواد...
شاید از اساتیدم کمک گرفتم و این کارو کردم🌺
در هر حال از لطف و توجهتون خیلی خیلی ممنونم🌻
Sunday 19 July 20 , 12:13 محمدرضا زارع

وآووو

چه جالب🤔

 

 

تشکرات فراوان🌹🌹

🌸🌸🌸🌸🌸
خواهش می کنم.😊

تشکر از شما💮

ان شاءالله موفق باشید💮

ممنون.سلامت باشین همچنین🌸

من ارتباط یه ذستگاه موسیقی با قرآن رو متوجه نمیشم..اصلا تاحالا همچین چیز نشنیدم..میشه بیشتر توضیح بدین؟ :)

هر قاری قرآن که توی تلوزیون و هرجای دیگه قرائت می کنه، بر اساس این مقامها قرائت می کنه!
و اینطوری نیست که همینطوری بیاد و یه چیز بخونه و تمام! اما خیلی از مردم اینو نمی دونن و فکر می کنن قرائت قرآن بدون هیچ قاعده ای انجام می شه! درحالی که قرائت قرآن طبق چهار تا چیز سنجیده میشه!
۱تجوید
۲وقف و ابتدا
۳صوت
۴لحن(که همون مقام ها یا نغمه ها یا دستگاه ها هستن)
موسیقی قرآن هفت مقام اصلی داره و از پیوند این مقام ها یا تغییر دادنشون مقام های فرعی ایجاد میشه.
و اینکه قرآن با موسیقی ارتباط نداره بلکه خود موسیقیه!
و بیات یه دستگاه موسیقی نیست یه دستگاه موسیقی قرآنیه🌸
امیدوارم خوب تونسته باشم توضیح بدم. و اگه نتونستم منظور مطلب رو برسونم توی اینترنت و یا کتابها درباره الحان قرآنی تحقیق کنید.
از توجه و نظرتون کمال تشکر رو دارم🌷
Sunday 19 July 20 , 16:35 محمد منتصری

ممنون،بله مشهدیا و قمی ها به دلیل اینکه شهر های زیارتی اند بیشتر بر قرائت قرآن و تفسیر متمرکز اند. واسه همین تو مسابقات در مرحله های کشوری اکثر افراد از مشهد یا قم هستند. البته من چندان در تلاوت های مجلسی ماهر نیستم و تو تمام مسابقاتی که تا الان شرکت کردم یا حفظ بوده (بیشتر در کودکی و حفظ جز ۳۰) و الان هم که ترتیل. البته من که هنوز مثل شما مقام چندان بالایی در کشوری ندارم. انشاالله که همیشه با قرآن مأنوس باشید...

نمی دونستم🌸🌸و الان که فهمیدم واقعا خوشحال شدم.
ان شاءلله که همیشه در این مسیر باقی بمونید و پناهتون قرآن باشه...و همچنین دعا برای مارو فراموش نکنید🌹🌹
پارسال مسابقات کشوری در مشهد برگزار شد...شماهم حضور داشتین؟؟

سلام و سپاس بابت معرفی دستگاه ها

من همیشه از این دستگاه های موسیقی واهمه داشتم چون خیلی سختن، ی زمان هم خواستم آواز برم ولی ترسیدم خراب کنم :)

علاقه میخاد واقعا یادگیری این ها

یادش بخیر ی زمانی با تلاوت سوره الرحمن مرحوم عبدالباسط میخابیدم ولی گم کردمش (:

راستی ازتون یه راهنمایی میخام با توجه به اینکه فرمودین در قم بیشتر تفسیر میگن

میخام بدون مراجعه به تفاسیر، خودتون قرآنتون رو باز کنید و اون چیزی که از منظور آیه 88 سوره نمل رو متوجه میشید برام بنویسید، اگ زحمتی نیست، البته شنیدم قرآن قاری ها ترجمه نداره !

سلام. خواهش می کنم😊
موسیقی قرآنی اونقدر شیرینه که ترس آدم از یادنگرفتنش می ریزه.
من آیه ای که شما فرمودید رو نگاهش کردم به نظرم همه آیه خیلی به تفسیر نیاز نداره بلکه قسمت اولشه که شاید منظورش مشخص نباشه!!
خب قطعا هرکس یه نظری داره و من هم اونقدر در این زمینه فعالیت نداشتم که بخوام نظرم رو بگم و اصلا در این حد نیستم. اما قسمت اول این آیه اینه:" گمان مى کنى کوه ها جامد و ساکنند، در حالى که همچون ابر در حرکتند
طبق نظریه حرکت جوهری، هر شئ حتی اگر هم ساکن باشه درحال حرکته!
و در زمان حرکت می کنه تا به کمال خودش و هدف آفرینش خودش برسه! و هر لحظه آفریده میشه و مثل لحظه قبلش نیست!
در کل زمان باعث حرکتش می شه! مثل ما انسان ها که وقتی عمر می کنیم و هر سال بزرگتر می شیم، در واقع داریم در زمان حرکت می کنیم و همه چیز در آفرینش همین قاعده رو داره!
چیزی که من از این قسمت متوجه می شم اینه. و خوشحال می شم شماهم نظرتون راجب این آیه رو بنویسین.

درسته!یه قاری وقتی می خواد قرائت کنه قرآن بدون ترجمه برمی داره! وهمچنین یه حافظ! که بتونه حافظه دیداری خوبی داشته باشه!
اما یه قاری و یه حافظ واقعی همیشه حواسش هست که خودش رو از معنی قرآن محروم نکنه.
از توجهتون و نظرتون ممنون و متشکرم. درپناه قرآن باشید🌸

آهان متوجه شدم خیلی ممنون بابت توضیحات :)🌷

خواهش می کنم
Sunday 19 July 20 , 21:19 محمدمهدی

به نام خدا...

سایتتون توسط سرور ها و... ناامن دریافت شده، میدونم وبلاگ هست و متاسفانه مشکل از سرور و... هست نه شما اما سعی کنید سایتتون رو امن نشون بده که بعضی ها چون حساسن و سایتتون خدایی نکرده مخاطب کمتر نشه...

ما بسیار دوستدار انسان های اهل قرآن و... هستیم خداوند حامی شما هست و باشد ان شاء الله،

سلام. میشه بیشتر توضیح بدین؟

سلام و سپاس بابت زحمتی که کشیدین

منم تقریبا برداشت شما رو دارم که بعدا تحقیق کردم و پرسیدم دیدم داستان یه چیز دیگس و کمی هم از برداشت ما

بعضی از مفسران میگن برای قیامته اما فکر کنم آقای قرائتی میگن نمیتونه برای قیامت باشه چون میگه میبینی و میپنداری

راستم میگه

چون تو قیامت حرکت نمیکنن که، پودر میشن و اصلا ربطی به این نداره

برمیگرده به بحث فیزیک کوانتوم و انرژی و کوارک و نظریه استرینگ و ریسمان

این بحث جوهر هم ک فرمودین برای ملاصدار بود؟ که ی بار نمیدونم کجا خوندم

البته این بحث مخالفانی داره اما دیگه علمی هم ثابت شده این نظریه، بیچاره انیشتین چقد مسخره کردنش

یک بار هم برنامه سمت خدا آقای عالی گفتن ک فاصله ما با برزخ مکانی نیست زمانی هست، درجه ما پایینه که اونجا رو نمیبینیم وگرنه همینجاست، و از زبان مرحوم شیخ رجبعلی خیاط نقل کرد که این دیوارهایی ک میبینید دیوار نیستن، شما دیوار می بنیید، واقعا بحث عجیبیه

من عالم مثال رو خوندم مخم سوخت....

واقعا قرآن محشره... حیف سوادی ندارم در این باره

خیلی ممنون از شما خانم گرامی

Sunday 19 July 20 , 23:01 محمد منتصری

بسیار ممنون. شما هم موفق باشید و پاینده. شنیدم مسابقات قران بانوان تو مشهد برگزار شد ولی فکر کنم برای اقایان قرار بود در اصفهان برگزار بشه...

ب هر حال تو مرحله ی اول ناحیه و منطقه اومدم بالا اما رفتیم روستامون و من مریض شدم و دیگه نتونستم شرکت کنم. اولش خیلی ناراحت شدم چون تمرین زیادی داشتم ولی بعد فکر کردم حتما پشتش یه حکمتی بوده که نشد. درسته مقام اوردن خیلی خوبه ولی واقعا قراره واسه مقام قران بخونیم؟ شاید قبلا من بیشتر واسه مسابقات قران میخوندم و این خودش یه تلنگری واسم بوده. واسه همین خدا رو هم شکر کردم.به هر حال در کل حیف شد..

Monday 20 July 20 , 00:18 نـــای دل

بسیار عالی..

 

سپاس از شما..

خواهش می کنم
Monday 20 July 20 , 15:18 سیّد محمّد جعاوله

سلام

عالی

احسنت

Monday 20 July 20 , 15:18 سیّد محمّد جعاوله

سلام

عالی

احسنت

 سلام.ممنونم🌸
Monday 20 July 20 , 21:00 سیدحمید مشتاقی نیا

سلام خوشحال میشم این کتابو مطالعه کنید:

http://uupload.ir/filelink/p0DSsDox2KoL/lz5w_ابن_تاریخ_.pdf

 

سلام.ممنون بابت معرفی
Tuesday 21 July 20 , 22:36 سینا فرامرزیان

سلام،به وبلاگ ما هم سربزنین:

www.mhzcomputer.blog.ir

نویسندگان:

سینا فرامرزیان(مالک و نویسنده اصلی سایت)

محمدمهدی واحدی

بزودی قرار هستش که وبسایتی درمورد قرآن و معارف دینی و احادیث بسازیم که لینکشو می زارم

سینا فرامرزیان 12 ساله هستم،

یاحق

درود بی کران

بسیار عالی

موسیقی سنتی ایران ابدا از قرآن جدا نیست، به گونه ایی که در گذشته اگر صبح تا ظهر قرآن میخواندند و ظهر تا عصر ساز میزدند، هر که رد میشد میگفت برای مثال دارد فلان سوره را میزند !

این جدایی صرفا به دلیل تعصب هست و بسیار زیباست که ما امروزه بتوانیم با کنار گذاشتن این تعصبات دوباره موسیقی و قرآن و دین را کنار هم داشته باشیم.

سبز باشید

سلام.🌺
ممنون از توضیحات عالی تون. بله واقعا درست می فرمائید.🌹🌹
Wednesday 22 July 20 , 08:24 سینا فرامرزیان

سلا مخیلی ممنون از شما،

فقط یه سوال:

چرا منهرجا میرم آریالای حیاتی هست(سعید حیاتی)

اما وقتی کارش دارم نیست؟؟!؟

سلام. خواهش می کنم.
نمی دونم از خودشون بپرسید😁
Wednesday 22 July 20 , 09:57 سینا فرامرزیان

بلاخره پیداش کردم هی فرار می کرد،ممنون از شما

Wednesday 22 July 20 , 13:04 سینا فرامرزیان

سلام یه سوال:شما متولد 20 اردیبهشت هستین؟

چون من متولد 21اردیبهشت هستم

سلام.
از کجا می دونین متولد بیست اردیبهشتم؟
Wednesday 22 July 20 , 13:54 سینا فرامرزیان

از اینجا(شما داخل این پست نظر داده بودین)

 

http://lantern23.blog.ir/post/%D9%85%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%DA%86%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AF-23-%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D9%81%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B3-23-Lantern

 

بنظرم میاد متولد 1382 یا 1383 باشین درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Wednesday 22 July 20 , 13:56 سینا فرامرزیان

یه شعری هست که می خوام ببینم وقتی شما کلاس پنجم ششم ابتدایی این بوده یا نه:

فقط یه بیتش یادمه:

 

خیز و غنیمت شمار جنبش باد ربیع        هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

کریمه کاف

گــرافـیسـت🎨

شخصی می‌گفت : "من شانزده سال دارم"
سرنوشت ساز خردمند به او خرده گرفت : "نباید بگویی شانزده سال دارم ، باید بگویی شانزده سال ندارم !"
راستی شما به جای سال‌هایی که دیگر ندارید ، چه دارید ؟
Designed By Erfan Powered by Bayan